Pagina's

zondag 12 mei 2013

#P13-4: Shoplog


Ik laat hier zien wat ik ongeveer vanaf half maart tot begin mei allemaal gekocht heb, in de stad, in Maastricht (op kamp), op de rommelmarkt natuurlijk, in de Primark in Rotterdam en de kadootjes voor een meisje. Dit is ook deel vier van Project 13: een shoplog. 



                                                                                              Bron afbeelding


Als eerste heb ik een een beetje wijd shirt gekocht bij de Lady Sting van het merk Anti Blue met boven blauwe en witte strepen en een zakje. Ik had hem al eerder zien liggen (en gepast), maar toen was hij €29,95 en dat vond ik wel heel erg duur voor een t-shirt, maar nu was hij afgeprijsd naar €9,95, dus heb ik hem, toen ik hem zag, meteen gekocht. Ik had dit shirt eigenlijk ook al in een truitjes-versie, maar deze is leuk voor de zomer. Ik houd echt heel erg van (blauw-witte) streepjes, dat is zo leuk matroos-achtig ofzo, oke dat klinkt heel raar. Ik hou gewoon van streepjes :).


 
                                                                               Bron afbeelding

Ik heb ook een hele stoere spijkerbroek gekocht bij de Vero Moda. Hij is van de Noisy May collectie, dat is een coole, aparte en vrouwelijke denimcollectie. (site) Hij was best wel duur, vond ik: €49,95. Maar ik had echt een nieuwe broek nodig en deze zit heel erg mooi, heel strak en heeft leuke nepgaten. Het enige nadeel is dat er lapjes achter de gaten zitten, die er door het wassen afgaan en het echte gaten worden. Of je moet zelf de lapjes weer vastplakken/vastnaaien. Dat vind ik wel erg jammer, ik ga kijken of ik het kan naaien zonder dat je dat ziet aan de buitenkant, maar verder is hij echt heel erg leuk.



Deze blauwe bikini komt van de Perry Sport. Hij was in totaal 10 euro. Ik moest echt een bikini hebben, want die van vorig jaar was helemaal uitgerekt. Dit is een beetje een saaie bikini, maar nu heb ik wel wat. Hij is van het merk INQ en voor zo’n merk best wel goedkoop, altijd handig om er eentje bij te hebben. Dan kan ik altijd nog een andere kopen als ik een leuke zie dacht ik.


Toen ik in Maastricht was, heb ik dit jurkje gekocht. Hij was daar bij de Lady Sting voor maar €14,95 (!). Ik draag eigenlijk geen jurkjes, maar ik had er echt een nodig voor bij optredens. Ik vind hem niet zo mooi, een beetje te chique met die ene schouder, maar hij is wel heel handig, je kan hem in alle lengtes maken die je wilt, en best wel goedkoop. Hij kan zonder riempje en is in het echt wel leuker dan op de foto. Alleen kom ik er net achter dat hij nu nog maar €9,95 is…

                                                                                         Bron afbeelding
                                                                       Bron afbeelding
 
Dit is mijn nieuwe zomerjas. Ik ben er echt superblij mee! Mijn moeder heeft hem voor me gekocht, maar ik had wel gezegd dat ik deze wilde. Ik vind hem echt heel stoer, hij is niet lang en hij heeft leuke stuts, zakjes en ritsjes. Hij komt ook weer van Lady Sting (leuke winkel) en hij was ook best wel duur, ik mocht hem eerst ook niet, maar mijn moeder had hem als verrassing als nog voor mij gekocht. Hij was €59,95. Hij is in het echt iets groener dan op de foto.



En dit komt allemaal van de rommelmarkt:


Deze twee nagellakjes komen uit een bak met allemaal nieuwe nagellakjes voor maar 50 cent. Normaal zijn deze best wel duur, dus zocht ik twee leuke lentekleurtjes uit. Een lichtgroene van Rimmel, die anders €6,99 zou zijn en een lichtgrijze van Catrice, die anders €2,99 zou zijn.






Ik heb ook op de rommelmarkt deze 7 tijdschriften gekocht, allemaal samen voor maar €1,20. Die kan ik dan wel weer eens lezen op reis ofzo. Ze zijn ook wel leuk voor mijn zusje en ik had nog een voetbalnummer van Donald Duck voor mijn broer gekocht. (Voor 10 cent)






Deze kaars had ik daar voor €0,50 voor moederdag alvast gekocht. En dat zakje met kleine pakjes ook op de rommelmarkt voor €0,50, voor als we op reis gaan. Er zit douche-gel, shampoo, voetencrème, een klein kammetje, handzeep, een badmuts en nog een paar mini-pakjes in. En die douchegel voor moederdag was €0,89 bij de Action. Er staat 'liefste mamma' in allemaal talen op. Het zijn best wel goedkope moederdagkadootjes, maar ik heb nog een lekker ontbijtje op gemaakt en ik ben heel lief geweest, en daar gaat het haar om. En die kaars en douchegel lijken ook duurder dan ze eigenlijk zijn vind ik :).





Dit shirtje heb ik gekocht voor €1,-, die kan ik altijd gebruiken als slaapshirt, maar misschien ook wel gewoon naar school of in het weekend.




Ik heb ook nog deze drie boeken meegenomen, die waren gratis. (Het zijn er wel drie, maar op de foto staan er 2, sorry. ‘Straatkatten’ van Mieke van Hooft gaat over Lizzy, die wegloopt van huis en zich aansluit bij de zwerfkinderen. OkĂ©, volgens mij is hij best wel kinderachtig, aan de plaatjes en de grote letters te zien. ‘Vriend Vermist’ van Jack Didden gaat over David, die zijn vermiste vriend Hasan gaat zoeken en gevolgd wordt. En ‘Bad boys for life’ van Vrank Post gaat over Omar en Joost, die vrienden worden in de jeugdgevangenis, maar allebei op Meriam verliefd worden. Nadat ik deze boeken heb gelezen, leg ik ze daarna denk ik weer ergens neer, in een snoepautomaat ofzo. Dan kan iemand anders zeweer gratis lezen en weer ergens neerleggen. Dat heet Bookcrossing. Dan kom ik ze over 20 jaar wel weer tegen en dan is hij ondertussen overal in Nederland geweest…



Dit leuke fotolijstje in de vorm van een ouderwets filmrolletje heb ik gekocht voor €0,50 op de rommelmarkt. Ik heb er even twee kaartjes in gedaan zodat je goed kan zien hoe dat eruit gaat zien.


Ook ben ik in de Primark van Rotterdam geweest. Daar heb ik niet heel veel gekocht, omdat het er vooral superdruk was en ik de trein moest halen, waardoor ik niets kon passen (2 rondjes (!) wachtrij voor de paskamers en ook een rij voor de kassa’s die dwars de winkel doorging) en dus durfde ik niet echt broeken en dat soort dingen mee te nemen, die ik later dan misschien niet zou passen. Dit heb ik wel gekocht, omdat ik wist dat het wel zou passen:




Dit korte wijde shirtje, dat leek me heel leuk voor in de zomer, lekker luchtig, maar wel over de schouders, zodat je daar niet verbrand. Hij was €5,-. Hij is in het echt wel leuker dan op de foto, maar het is best moeilijk om zo’n shirtje te fotograferen.




Ik heb ook nog 7 paar sokken voor €3,- gekocht, heel interessant (ahum, ahum). Daarnaast liggen trouwens nog sokken die mijn moeder voor mij uit Londen had meegenomen.





Dit shirt had ze ook uit Londen voor me meegenomen, het is van een universiteit daar, omdat ik daar later wil gaan studeren :) en dus vond mijn moeder het leuk om een t-shirt te kopen die ze daar op de universiteit dragen.





Bij de Primark heb ik ook deze bikini gekocht voor €7,-. Ik kon hem eigenlijk niet laten liggen. Ook al had hij wel wat vrolijker gemogen, ik vond dat topje echt heel leuk. Ik had gedacht dat ik net zoals vorig jaar waarschijnlijk geen leuke bikini zou tegenkomen, maar nu heb ik er twee. Maar ik zwem heel veel in de zomer en ik pas er nog wel even in, dus daarom heb ik hem toch gekocht.




Als allerlaatste heb ik deze nepwimpers met lijm gekocht, dat leek me leuk voor een (thema)schoolfeest. En ik wilde dat gewoon echt een keer uitproberen, ik heb ze nog nooit gehad en omdat ik normaal niet zoveel make-up draag, vond ik dat grappig om eens uit te proberen. Ze waren €1,50.




En ik heb nog hele leuke kadootjes voor een meisje samen met een vriendin gekocht. Ik wist eigenlijk niet of ik ze wel op dit blog kon laten zien, maar het is toch een anoniem blog en zij weten niet eens dat ik een blog heb (dat weet maar een iemand), dus ik dacht: ik doe het toch maar. Misschien verwijder ik dit straks weer, dat weet ik niet. OkĂ©, ik noem gewoon geen namen en zeg geen prijzen en winkel, sorry. Maar ik vind het zo schattig en ik wil het zo graag geven! 





















Lief toch? Een klein roze kruiwagentje met allemaal dingen erin om popcakes te maken. En een boek met recepten voor popcakes, dat ik even vergeten was om in het kruiwagentje te leggen.







Dit is een bakvorm voor popcakes, met gaten bovenin voor de stokjes. Je kunt hem ook omkeren en dan heb je een dienblaadje voor de popcakes.


 






 


















Met de Fruit Melts kan je de popcake bedekken en met de vijf soorten strooisel kan je hem versieren.
 

 



















Er zit ook nog een bak-mix en 80 extra stokjes in.







En mijn grote (of eigenlijk kleine) trots: het roze kruiwagentje. Hier gaan alle kadootjes in. Ik hoop dat ze het leuk vindt!












Nou, dit was mijn shoplog alweer. Het was eigenlijk nog best wel veel. Het is ongeveer van anderhalve maand, maar ik had al heel lang een broek, jas en bikini nodig, die jas en bikini heb ik ook van mijn moeder gekregen. Vonden jullie dit leuk om te lezen of helemaal niet? Laat een reactie achter of stuur mij een mailtje met opmerkingen of tips.

En zoals jullie misschien zien ben ik nog niet heel goed in fotograferen en ik heb ook geen hele fotostudio thuis. Hebben jullie misschien goede tips om daar beter in te worden voor weinig geld?



En wat vinden jullie het leukste van wat ik gekocht heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten